Избранное сообщение

Фетісов В. С. Комп’ютерні технології в тестуванні. Навчально-методичний посібник. 2-ге видання, перероблене та доповнене / Мои публикации

В 10-х годах я принимал участие в программе Европейского Союза Tempus "Освітні вимірювання, адаптовані до стандартів ЄС". В рамк...

Благодаря Интернету количество писателей и поэтов увеличивается в геометрической прогрессии. Поголовье читателей начинает заметно отставать.

вторник, 3 мая 2016 г.

Математична система Scilab / Мои публикации

Недавно в университете вышло 2-е издание моего учебного пособия по математической системе Scilab (на украинском языке), фрагмент которого я привожу ниже. 


Документ системи

Будь-які обчислення (часом досить складні) у системі можна виконати в режимі прямих обчислень, тобто без підготовки програми. Це перетворює Scilab у потужний калькулятор, здатний здійснювати не тільки звичайні для калькуляторів обчислення (наприклад, виконувати арифметичні операції й обчислювати елементарні функції), але й здійснювати операції з векторами й матрицями, комплексними числами, рядами й поліномами, розв’язувати системи лінійних рівнянь і т. ін.
Документ являє собою послідовність рядків введення у вигляді операторів, команд і функцій і результатів виведення. Нова інформація вводиться у рядку, на початку якого знаходиться символи “-->”, які є ознакою запрошення введення інформації.
В одному сеансі роботи з системою можна працювати з тільки з одним документом (інші закриваються).
Для використання системи у режимі прямих обчислень потрібно знати, як саме у цьому разі вводиться інформація.

Правила введення інформації в документ

1. Призначення функціональних клавіш при виконанні дій у рядку введення відповідає загальноприйнятим у текстових редакторах. Так, переміщення вліво або вправо досягається натисненням стрілки вліво або вправо; в початок або кінець рядка – клавішами <Home> та <End>; <Esc> призначена для очищення рядка, <Ins> для ввімкнення або вимкнення режиму вставки і т. ін.
2.    Введення нової інформації здійснюється відразу після символів “-->”.
3.    Будь-яке введення завершується натисканням <Enter>.
4.  Для обчислення математичного виразу і відображення у документі результату за закінченням уведення виразу слід натиснути <Enter>.
2+3 <Enter>
 ans =
Результат обчислень виводиться в рядках виведення без символу “-->”. При цьому результат обчислення автоматично присвоюється системній змінній ans (від англ. answer – відповідь):
5.  Якщо не потрібно виводити результат, то введення інформації закінчується символом “;”.
В одному рядку можна ввести кілька операторів та (або) команд, відокремлюючи їх символом “,”:
-->2+3, 3/5
 ans =
5.
 ans =
0.6
У цьому прикладі система послідовно виконує дві операції: додавання та ділення. Оскільки друга операція не містила присвоювання, результат збережено у змінній ans.
6.  Якщо виведення результату обчислення не потрібне, то його можна відключити, завершуючи оператор символом “;”:
2+3; 3/5
7.  Якщо вираз, що вводиться, є довгим і не поміщається у рядку, то наприкінці незавершеного рядка слід ввести дві крапки “..”.
8. Нову інформацію можна додавати використовуючи стек раніше введеної інформації. Доступ до стеку здійснюється з рядку введення клавішами управління курсором “нагору” й “униз”, які дозволяють гортати раніше введені команди знизу-вверх і зверху-вниз. Надалі їх можна повторно використовувати або створювати на їх основі інші.
9.   Ще зручніше додавати інформацію використовуючи журнал команд. Для цього достатньо просто здійснити подвійне натискання на рядку з потрібним введенням з журналу.
10.    Редагувати раніше введену інформацію не можна.

Сценарій

Сценарій – це послідовність команд, операторів і функцій, що підключаються до документа як одне ціле (на зразок підпрограми у мовах програмування) і виконуються. Для створення сценаріїв система має спеціальний засіб – редактор сценаріїв. Доступ до редактора здійснюється за командою Програми - SciNotes або натисканням на панелі інструментів кнопки «Запустити SciNotes» . Після цього з’являється вікно редактора, в якому і створюється сценарій. Призначення редактора, так саме, як і взагалі для редакторів для створення програм алгоритмічними мовами, потрійне. По-перше, він дозволяє виконувати усі типові дії редагування послідовності введення, тобто сценарію. По-друге, він здійснює синтаксичну перевірку команд та функцій. І, нарешті, він дозволяє завантажити сценарій на виконання у вікно консолі.
 Редактор сценаріїв є найбільш ефективним засобом створення нових математичних алгоритмів. Під час формування сценарію одночасно можна перевіряти його працездатність, тобто завантажувати його на виконання у середовищі Scilab, скориставшись командою редактора з групи Виконати. Наприклад, за командою Виконати - файл з виведенням здійснюється завантаження сценарію до вікна консолі, де він виконується, і користувач одержує результати його виконання.
Файл сценарію призначений для виконання його надалі у середовищі Scilab. Подальша робота з ним може відбуватися двома шляхами.
1.    За командою Файл - Виконати здійснюється розрахунки за сценарієм, при цьому виводяться тільки результати.
2. За командою Файл - Відкрити файл відбувається завантаження сценарію в редактор сценарію SciNotes, звідки він надалі завантажується на виконання. За таким варіантом у документі відображається як результати, так і усе введення.

До редактора сценаріїв можна завантажити кілька файлів, кожний з яких буде відображатися в окремій вкладці...


Само учебное пособие добавлено в электронную книгу моих печатных работ на компьютерную тематику (смотри тектс после  которые были опубликованы в научных и специализированных компьютерных изданиях России, Беларуси, Украины и других стран. Как я надеюсь, он будет полезен студентам, аспирантам, да просто компьютерным пользователям.

Скачать электронную книгу можно по ссылке:

Книга скомпонована в формате PDF и структурирована мною по разделам (главам).

Основные разделы книги:
  1. Бизнес.
  2. Операционная система.
  3. Безопасность.
  4. Интернет.
  5. Работа с текстом.
  6. Математические системы.
  7. Мультимедиа.
  8. Информационные системы.
  9. Базы данных.
  10. Программирование.
  11. Компьютерные системы тестирования знаний.
Очень удобным инструментом для работы с данным форматом  является программа PDF XChange Viewer (особенно, учитывая то, что формирование книги производилось именно нею), бесплатную версию которой можно скачать на компьютерном портале по ссылке http://soft.softodrom.ru/ap/PDF-XChange-Viewer-p9904

Смотри также:

Комментариев нет:

Отправить комментарий